30 april 2012 - Reisverslag uit Shanghai, China van Lorenzo en Alyssia - WaarBenJij.nu 30 april 2012 - Reisverslag uit Shanghai, China van Lorenzo en Alyssia - WaarBenJij.nu

30 april 2012

Door: Alyssia en Lorenzo

Blijf op de hoogte en volg Lorenzo en Alyssia

30 April 2012 | China, Shanghai

30 April
Vanochtend gingen we al vroeg ontbijten! Maar zo lekker was het ontbijt niet, het brood was vies!! Daarna gingen we met de metro naar de stad. Het was super druk in de metro, en er lag kots en allemaal tufjes en je werd plat gedrukt. Zo vies! Vervolgens had Lorenzo, mama en papa zin in koffie dus gingen we naar Starbucks. Daar mocht ik een croissantje en Lorenzo een chocolade muffin! Dat was wel lekker! Vroeg in de middag gingen we naar een gebouw die heet de krukkentrekker en er was ook een gebouw/toren die hete De Pearl Tower . Ze stonden met een stukje van het dak nog in de mist. We gingen ook nog met een toeristen bus. Dat was wel leuk, want je kon elke keer in en uitstappen. Het was een dubbeldekker en gingen wij boven zitten, zo konden we alles goed zien en uitstappen bij de verschillende mooie plekken. We gingen eerst naar een buis met allemaal lichtjes, vissen en sterren. Maar Lorenzo en ik dachten dat we echte vissen gingen zien, maar het was gewoon nep! Dus dat was dood saai! Daarna gingen we naar de tempel. Daar zag je allemaal beelden en daar voor zag je mensen bidden. Wij beden voor Opa Jansen. Je had daar naast ook nog een tuin. Maar daar gingen alleen mama en Lorenzo in. Want papa en ik hoefde niet. Toen hun in de tuin waren was er een zwerver en die ging met de kop in de container. En dat zag er wel grappig uit. Maar papa en ik hadden de neiging om haar in de container te gooien. Maar dat deden we niet. In de avond heeft Lorenzo nog nieuwe schoenen gekocht. En we hebben nog bij de Mc Donalds gegeten. We hebben ook nog een soort naaimachine gekocht! Op het einde van de avond gingen we naar de boulevard, dat heet de Bund. Het was best koud maar Lorenzo had als enigste een lange broek aan. Op de boulevard was het heel druk maar van af onze plek (boven op) kon je heel goed de pearl tower en de krukkentrekker zien, die waren ook nog eens mooi verlicht. Daar had mama ook nog een paar foto’s gemaakt. Toen we het wel ‘mooi vonden’ gingen we met de taxi terug naar de hostel. We hadden ook de metro kunnen kiezen, maar daar hadden we niet zo’n zin in. Nu gaan we even lekker niks doen, en vroeg slapen.

Doeeiii!

• 30 April 2012 - 18:59

Inge:

Ooeehh Brenda is ontzettend jaloers dat jullie weer naar de Starbucks en MacDonalds zijn gegaan :). Vandaag is ze naar Amsterdam (Koninginnendag)....Brenda kennende zal ze daar een Starbucks opzoeken....ze heeft daar een neus voor maar jullie ook ondertussen!
    Waren de schoenen van Lorenzo stuk dat hij nieuwe moest kopen? Of had hij gewoon van die hele gave schoenen gezien dat hij ze gewoon MOEST hebben?!?!? Zo te horen is het erg druk maar jullie hebben wel heel veel lol - vooral over het eten....